Someone slap me

Mitt ibland tankar som "undrar om jag får sympati-mvg:n om jag hoppar från balkongen och råkar skadar mig lite?" och "kanske den här supersalta lussekatten får min hjärna att smälta och jag kan få läkarintyg på att de inte får sätta betyg på mig än, inte förrän jag hunnit klart med alla skitskolsaker i alla fall..." så lyssnar jag på dessa två låtar jag inte lyssnat på på evigheters evigheter och fullkomligen ÄLSKAR! (och det tar emot för mig att säga att jag älskar två Mariah Carey-låtar, men ibland får man erkänna sånt ;)) :




Den första lyssnade jag på jagvetintehurmångagånger för några år sedan och det kan Alex intyga :p Tur för henne att hon inte är hemma idag för det lär bli ett antal lyssningar idag. Den andra lyssnade jag också ganska mycket på på den tiden. Goodness in a jar.

Idag hade jag mitt första matteprov av typ femton de kommande dagarna. Nästan. Precis före jag skulle gå in i salen sprang min svenskalärare in i mig och informerade mig om att om jag inte skickade in min filmreflektion inom några timmar så skulle jag få sänkt betyg. Och jag sa självklart sanningen till honom om att jag inte har gjort den. Nej. Det gjorde jag ju såklart inte. Jag ljög på det sätt bara jag kan och sa att "det var ju synd att jag inte har med den idag, men när jag kommer hem så skickar jag in den direkt! Jag kommer dock hem ganska sent idag...".  Alltså lovade jag att skicka in en uppgift som jag inte har skrivit ett ord på på en serie som är 4x90 min och jag har sett HÄLFTEN av. Det skulle alltså ta tre timmar att bara kolla klart på serien och sen skulle jag skriva skiten, mvg-nivå, och skicka in den före femtiden.
Jag fick springa hem efter provet, som tur var sprang jag in i min historielärare och sa att jag inte kunde komma på lektionen idag för att jag skulle iväg på "något". Sökte massa på internet samtidigt som jag skrev, hittade på en massa skit och skickade in en stund efter fyra när jag hade tio minuter kvar att se av serien. PUH! Tänkte jag...sen så SKJUTER de ju såklart en av huvudpersonerna i sista minuten, när jag redan skickat in! Men det påverkade inte min reflektion så mycket som tur var :p

Nu ska jag börja plugga på mitt historiaprov på första vk, mellankrigstiden och andra vk som jag har om tolv timmar. Måste få mvg på det också, annars får jag bara vg. Och så har jag matteprov imorgon också. Sen ska jag göra en inlämningsuppgift hemma imorgon, också matte, och lämna in på fredag när jag ska göra en lab i, you guessed it, matte (hurmannugördet?). Nationella (matte duh!) i tre och en halv timme på tisdag sen är jag FRIIIIIII!!!!!!! Tills den elfte januari i alla fall, när jag börjar igen och har fler kurser än jag haft i höst. Wish me luck... Tänker i alla fall göra allt i tid nästa år så man slipper stressa så mycket. Att göra en hundrapoängsmattekurs på några dagar rekommenderas EJ!

Off to the pluggstuga I go!

Kommentarer
Postat av: Fridadin syster..

Haha du e sjuk tjejen! Detta ska jag komma ihåg, att du ska göra ALLT i tid nästa termin :D Kram!

2009-12-10 @ 15:37:53
Postat av: Sofia

Haha då kommer jag att blåneka till att jag skrivit så :P

2009-12-10 @ 20:12:11
Postat av: Louise

Ja det är inte bra att skjuta upp saker men det gör man, t.o.m jag gör det :P nästa termin får vi gör klart allt i tid vännen :D

2009-12-10 @ 20:51:47
Postat av: amra

need an updateee woman!!! logggar in på din blogg o alltid samma inlägg! vet att nåt nytt har hänt! japps jag är trött på detta inlägg efter att ha läst o sett de varje gg t min besvikelse när ja öppnar bloggisen!!! entertaaaain meeeeeeeee

2009-12-11 @ 19:48:00
Postat av: Sofia

Jag hiiinnnner inte och orkar inte. Kommer börja blogga mer sen när jag orkar;)

Flyttar om tre veckor, yay! Kan blogga mer då :p

2009-12-12 @ 01:48:49

Släng ner era tankar här ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Välkommen! Här kommer du kunna läsa om mig, Sofia, och vilka tankar som hoppar omkring i min skalle för dagen:P Oftast kommer det nog att handla om: musik; för att jag inte kan leva utan den, smink; för att jag lite utav en makeup junkie, film; för att det är ett bra tidsfördriv helt enkelt, + anything and everything else life decides to throw my way! ♥