Harry Potter equals exercise, atleast today :p

Fan, har man verkligen så dålig kondition att det känns såhär i vaderna efter att ha sprungit från Bergakungen till Biopalatset? Apparently so. Att upptäcka att man är på fel bioplace nio minuter innan filmen ska börja är inte att rekommendera för folk med svaga ben. Men vi hann!! Svettiga och glada, tur att vi hade perfekta platser för att vila ut :p

Harry Potter var bra, kändes som det man skrattade mer än i de andra filmerna. Det var lite som en utfyllnadsfilm, men en bra sådan. Och Ron, fan vad kul han var där, på det stället, folk som har sett filmen fattar (eller läst boken såklart, men det måste ju se roligare ut på film, tycker jag som inte har läst den i alla fall ;)) Kan inte skriva mycket mer för då blir syrran arg på mig för hon vill inte veta något innan hon ser den, ska vara snäll den här gången ;)

Har käkat kinamat, som päronen fixade när jag drog iväg till Göteborg, nu efter tolvtiden för jag hade bara ätit två mackor vid elva och sen hann jag bara dricka ett glas apelsinjuice precis innan jag drog hemifrån. Jag blev så stressad och hade samtidigt lågt blodsocker att det svartnade för ögonen på mig för första gången på flera år. Två timmars sömn, lite mat, mycket koffein och stress är inte en vinnande kombination för mig. Måste verkligen börja träna, äta på regelbundna tider och framför allt sova på normala tider så jag inte börjar med svimningarna igen. Ska bli kul att se sen när man har gått ner (vilket jag ska, inga undantag nu) om jag har lika lågt blodtryck som jag hade förra gången, att behöva sitta på sängkanten och vänja kroppen att gå upp varje morgon är inte så kul. Eller efter man suttit på soffan ett tag. Eller stått för länge. Boom så slår det till och antingen så svartnar det bara och man blir lite knäsvag eller så ramlar man och slår i dörrar , handtag och väggar och får fina blåmärken på näsan :p

Imorgon ska jag definitivt få upp hjärtslagen på något sätt. Blir styrka eller någon konditionsträning eller både och kanske. Tror det blir lättare att börja plugga igen om man har fått lite rutiner på träningen och resten av livet. Sömn före två ska börjas med denna vecka (inte idag obviously, klockan är ju på väg till tre) och så ska jag träna några gånger. Maten brukar ordna sig rätt bra av sig själv när jag börjar träna, blir inte så sugen på skit då.
Får väl ha detta blogginlägget som startpunkt och om jag om tre månader har samma skitrutiner som jag har nu, då blir jag ganska lack på mig själv. Det är nog bra att man skriver upp det så här, what happens on the internet, stays on the internet right!? Can't back out now, bara att börja plåga sig själv. Men när man väl har börjat träna så känns det ju inte som plågeri längre, det är bara i början det suger ganska hårt, sen blir det ju bara gött! Healthier body, here I come! :p


Kommentarer

Släng ner era tankar här ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Välkommen! Här kommer du kunna läsa om mig, Sofia, och vilka tankar som hoppar omkring i min skalle för dagen:P Oftast kommer det nog att handla om: musik; för att jag inte kan leva utan den, smink; för att jag lite utav en makeup junkie, film; för att det är ett bra tidsfördriv helt enkelt, + anything and everything else life decides to throw my way! ♥