NYC Reseplaner...

...eller drömmar är väl mer korrekt att säga just nu.

Jag blir helt sjukt sugen på att åka till New York snart när jag ser Elle's videor på Youtube eller går in på Niotillfem-Sandras blogg just nu för de båda befinner sig just NYC. Det är över tre år sedan jag, Alex och pappa var där och det känns som det är hög tid att börja planera en återresa. Denna gången kanske med några trevliga kompisar och en hög med ihopsparade pengar att shoppa för! Förra gången kände jag inte för att gå i affärer för att det var alldeles för mycket annat att ta in och se, men eftersom man har sett det mesta stora turistgrejer nu så kan man koncentrera sig på annat viktigt, nämligen att shoppa skor och smink, väskor och smycken, kläder och...allt annat. Sen är det kul att bara gå runt och insupa staden och kolla på människor (och se till att inte bli nertrampad genom att stanna mitt på trottoaren ;)) och chilla i Central Park. ♥ ♥ ♥
Vill åka på antingen våren eller hösten, vintern blir för kall och sommaren för varm. Var där i slutet av april och det var en riktigt bra tidpunkt tycker jag, men det skulle vara kul att ta en weekendtrip i september/oktober för att se staden ur ett annat ljus. Tänk er...fina träd i massor av färger i Central Park, dricka te på ett café för att vila fötterna efter shoppingturen...kan inte fortsätta för då spricker jag nog av reslust!
Kan inte åka denna hösten för då har jag nog att göra med att börja plugga igen, fixa lägenhet, trycka in rutiner och så har jag ju inte hunnit spara ett öre och att åka till New York utan spending money är inte så lockande. Det kanske är bra att vänta ett år till för då är jag 21 och det kan ju vara bra att vara när man är i USA ;) Sen är det nog bra att ha något att se fram emot som man måste spara till för då kanske man inte lägger för mycket pengar på skor och dylikt, eller who am I kidding, det är klart att jag kommer att lägga pengar på skor och smink och sånt sen när jag äntligen får en slags inkomst. Får bara se till att vara riktigt bra på att lägga upp en budget varje månad så ska det gå så bra så. Jag är ändå ganska bra på att hålla koll på mina egna pengar, det är andras jag är lite mer carefree med :p Bara hyran och de övriga räkningarna är betalda så kan jag väl leva på luft för att få mina skor och kunna spara till NYC!
Då var det ju bara det lilla att övertyga folk att en New York resa vore något för dem ;) Lite tråkigt att åka själv...


Jag, Alex och pappsens arm i en taxi. Jag tror jag ska göra det till en vana att lägga upp udda bilder på Alex, det kryddar tillvaron lite :p


Allt är så hööööööööögt!


Söta pappsen i Central Park, lite tipsy efter flygturen ;)


Jag tycker om hårfärgen måste jag säga, kanske dags för en förändring till hösten ;) Men då blir det inte lika mörkt som jag hade någon månad senare för det blir ju totalt förödande för håret att gå tillbaka till sin egen färg. Sliiitet!


United Nations through the eyes of a certain Taisto! Själv satt man på hotellrummet och hade svinont i fötterna av att gå tusen blocks i de skorna jag hade på föregående bild...Ha inte klackar på er när ni ska sight-seea! Bekvämlighet rules, sometimes.




Nu blev det här inlägget ganska mycket längre än jag tänkte och klockan är över fyra...men vad gör det när man snackar om New York!

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag är såååååå på!!! vill så se staden!!

2009-07-22 @ 14:26:41
Postat av: amra

faan sofia nu har du fått mej att vilja åka!!! vad härligt de låter att ba åka o se new york o festa (massa!!) men åka i augusti nästa år istället för eurotrip hade funkat!

2009-07-22 @ 19:02:27

Släng ner era tankar här ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Välkommen! Här kommer du kunna läsa om mig, Sofia, och vilka tankar som hoppar omkring i min skalle för dagen:P Oftast kommer det nog att handla om: musik; för att jag inte kan leva utan den, smink; för att jag lite utav en makeup junkie, film; för att det är ett bra tidsfördriv helt enkelt, + anything and everything else life decides to throw my way! ♥