Seven Ages of Rock

Kombinera musik med historia och ni har receptet för ett TV-program eller en bok eller en film som jag ganska garanterat kommer att älska. Därför är det bästa programmet på TV just nu Seven Ages of Rock (går på kanal9), åh det är bara så bra! Det är från 2007 och har sju program som handlar om rockens historia. The Birth of Rock, Art Rock, Punk, Heavy Metal, Stadium Rock, Alternative Rock och Indie. Idag var det Alternative Rock med R.E.M och Nirvana som huvudartister och jag missade tyvärr första hälften av programmet, men det var fortfarande jättebra. Måste få tag på alla avsnitten och kolla på dem igen.
En annan musikdokumentär är Flower Power som går på tvåan i repris nu i sommar, vilka dagar vet jag inte exakt. Handlar om The Summer of Love 1967 och hippierörelsen, fri kärlek och en musikalisk revolution. Också riktigt bra.
På SVT går också Elvis Costello med gäster som jag alltid lyckas missa, men de avsnitten jag sett är mycket bra. I Want You med Elvis Costello är bra låt förövrigt, speciellt om man kan lite om historien bakom låten.

Det bästa med dessa dokumentärer, förutom att man lär sig en massa om en tid man missat, är all bra musik man hittar! Mycket har man ju hört innan, men kanske inte lyssnat på så mycket och sen glömt. Sitter just nu och lyssnar på R.E.M på Spotify och det var riktigt länge sen jag lyssnade på dem så jag sitter och lyssnar ikapp lite nu. ♥.


(Alla länkar i inlägget går till Spotify, jsyk ;))


Kommentarer

Släng ner era tankar här ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Välkommen! Här kommer du kunna läsa om mig, Sofia, och vilka tankar som hoppar omkring i min skalle för dagen:P Oftast kommer det nog att handla om: musik; för att jag inte kan leva utan den, smink; för att jag lite utav en makeup junkie, film; för att det är ett bra tidsfördriv helt enkelt, + anything and everything else life decides to throw my way! ♥