Götebooorg!

Gick upp ur sängen vid tolv idag efter att ha råkat somna om efter Amras sms. Jag var tvungen att gå hemifrån vid ett för att hinna med bussen till Göteborg, så jag fick skynda mig ganska rejält. Istället för frukost blev det fika för att fira småungarnas skolavslutning och jag fick inte i mig nåt kaffe heller så jag trodde jag skulle crasha helt på bussen, men det gick rätt bra trots sockerchock och koffeinbrist. Fick nästan springa till bussen, men jag hann i tid! Louise satt redan på bussen, visste inte ens att hon skulle med med så det var kul. Amra och Emelie satt vid busskuren och jag stod en bit utanför och väntade, men såg dem inte innan bussen kom :p

Det första jag gjorde när vi kom fram var att gå till Expresso House och köpte en stor Mocha Latte. Awesomeness right there :p Vi gick runt i Nordstan och kollade på skit och gick sedan till Pizza Hut och folket käkade, men inte jag, jag hade ju min latte. Gick sedan runt och kollade ännu mer, bland annat vid mac-disken (gaaah, vill ha allt!). MakeUpStore hade finfina grejer också, men jag köpte inget. Pank, Pank, Pank! Louise skulle till Netonnet ute på Hisingen så vi tog bussen dit, hoppade av en hållplats förtidigt, men vi hittade så bra så. Gick runt där inne ett tag, Amra och Louise köpte varsin kamera och Emelie köpte grenuttag. Fancy, schmancy :p Jag bara suktade efter min digitala systemkamera. Vill. Ha. Den!

Fyller faktiskt 20 snart ;)JSYK!

Drog tillbaka till Nordstan och kollade ännu mer, hittade lite skit jag vill ha, men mest smink. Ovanligt, men what can I say, it's my passion! De andra shoppade på, men jag höll i mina pengar eftersom vi beslutade att dra till Götet imorgon också och kolla på The Hangover! Ska bli skitkul att se den. Tar bussen vid femtiden tror jag, så vi hinner shoppa lite innan allt stänger. Louise kommer lite senare, innan bion. Ska köpa något sminkrelaterat imorgon. Punkt.
Tog några tusen otroligt smickrande bilder på bussen hem :p Humöret var på topp i alla fall.

Nu tittar jag på dagens skörd av sminkvideos på youtube, såg också att Laci (en videobloggare som har vlogat om sin graviditet) hade lagt upp sin labor and delivery-video och hennes unge är verkligen supersöt :) Det är kul att följa andra människors liv på ett annat sätt än via bilder och text. Video är mer levande och det är kul att kunna följa med i någons liv sådär, även om de bor så långt bort och man inte ens känner de på nåt annat sätt än via kommentarer på hennes videor. Jag blir glad när andra är glada och hon är definitivt glad nu :) People, spread love and joy! Och inte tråkiga anonyma hatkommentarer på glada och framgångsrika människors bloggar ;)

Nu kom Alex! Later peeps!♥





Kommentarer

Släng ner era tankar här ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Välkommen! Här kommer du kunna läsa om mig, Sofia, och vilka tankar som hoppar omkring i min skalle för dagen:P Oftast kommer det nog att handla om: musik; för att jag inte kan leva utan den, smink; för att jag lite utav en makeup junkie, film; för att det är ett bra tidsfördriv helt enkelt, + anything and everything else life decides to throw my way! ♥