Göteborg igen!

Har under fredagen gjort ännu ett besök i denna sköna stad (som jag hoppas kan flytta till om ett tag), alltså Göteborg. Fick springa till bussen, som vanligt, men denna gången var jag extra sen! Jävlar vad mina otränade ben fick röra sig :p
Jag och Emelie åkte in lite tidigare än Louise för att kunna shoppa lite, jag köpte ju faktiskt inget igår. Gick runt på (i?) Åhlens vid MakeUpStore och MAC-diskarna ett bra tag innan jag bestämde mig för att köpa ett pot gloss som heter lux, serious prettyness right there! Gick sedan till HM och köpte en concealer till Alex och ett blush och en ny eyeliner till mig, köpte Fine Liner Eye Stylo från Isadora. Testade den för en stund sen och den verkar rätt bra, så det är ju kul. Förresten, jag har din eyeliner, Elina! Den åkte med i min väska när vi tryckte ner sminket efter balfixningen. Lade den i morsans väska för att ge dig den på Tobbes student, men glömde det helt :p Och sen lade jag ner den i hennes väska igen när du tog studenten, men glömde av det IGEN! Klant :p Den ligger fortfarande i morsans väska. Haha!

Efter sminkinköpen gick vi till Donken och Ems käkade lite, sen var det dags att möta upp Louise vid bussen. Drog till hemköp och köpte biokäk. Jag köpte både caffe latte OCH en sugarfree powerking så att jag garanterat inte skulle somna på bion, vilket jag brukar göra, hur bra filmen än är :p Hämtade sen ut biobiljetterna, det var tur att vi köpte de på sf.se några timmar innan för när vi kom till biopalatset fanns det bara 6 platser kvar av nästan 400!
Vi hade lite time to kill innan bion började så då åkte kameran fram, såklart. Lite av resultatet kan ni se på Ls blogg, haha tyvärr! Men det blev ingen dokumentation av min korkade incident när jag körde foten genom broräcket och trodde att jag tappade mobilen i kanalen :p Återigen, klant. Vi reenactade även en scen från OTH, men det materialet tror jag ingen vill se, haha! Mycket seriöst var det hela i alla fall  ;)

Dags för bion! Vi såg The Hangover aka Baksmällan om man känner för att vara svensk. Den var coolers och funny as hell ibland! Bäst var nog the closing credits (va fan heter det på svenska?), så bra haha :p
Gick snabbt till bussen efter filmen och jag hade en, om än trevlig, men tjöööötig (och superfull) medpassagerare i sätet framför mig som insisterade på att prata med mig hela vägen hem till Skene för att han inte skulle somna. Han somnade ändå i Hyssna så jag fick väcka honom när vi kom till Assberg :p Vi hoppade alla av i Kinna där Ems bil (bmw vettni ;)) väntade. Fick sitta bak, hjälp, krossade nästan mina knän innan L fattade hur man flyttade fram sätet, haha! Sköna säten i alla fall. Körde till Fröllan och köpte halvahalva och drog sen hem. Det var en go dag!

Så, nu har jag skrivit ett typ rekordlångt inlägg, men men whatever! Ska väl sova snart, så jag kan gå upp i någorlunda bra tid imorgon. Ska ju antagligen till Harrys i Borås och det kan ju vara kul att få förfesta lite längre än jag brukar. Jag kommer ju inte oftast tidigt till L när vi ska ut :p

Later!

Kommentarer

Släng ner era tankar här ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Välkommen! Här kommer du kunna läsa om mig, Sofia, och vilka tankar som hoppar omkring i min skalle för dagen:P Oftast kommer det nog att handla om: musik; för att jag inte kan leva utan den, smink; för att jag lite utav en makeup junkie, film; för att det är ett bra tidsfördriv helt enkelt, + anything and everything else life decides to throw my way! ♥