Zup?

Kollade precis på My Sister's Keeper (här kan du hitta en apbra version utan att behöva ladda ner, gotta love the internet) och den var jättebra, så fin och jobbig och alla andra känslor ibland blandat. Kärlek alltså, powerful stuff. Har sett att många säger att de gråter hela filmen igenom, men det gjorde jag inte. Fast helvete, det var tur att jag kollade på den själv hemma i mörkret för att i den sista delen av filmen så kom verkligen the ugly cry - hela kinderna våta av tårar, svårt att se med ögon som var helt vattenfyllda, näsan täppt, halsen tung och stram, små suckar, sobs, allt. Och vid the end credits så hör jag en röst som är ytterst bekant, men en låt jag inte hört förut. I was like what? En Jeff Buckley-låt jag inte hört förut? What? Googlade såklart och det var Jeff Buckley med en cover av en Elton John/Bernie Taupin-låt, We All Fall in Love Sometimes, som inte varit utgiven förut. Har lyssnat på den några gånger i rad nu och den har redan lagt sig på listan över mina mest älskade J.B-låtar. Last Goodbye, Forget Her, Lover, You Should've Come Over, Lilac Wine, Mojo Pin, Grace och So Real får fint sällskap. Kul att man kan få höra nytt material fortfarande även om han dog för snart tretton år sedan.


We All Fall in Love Sometimes

Fint klipp med bl a Chris Cornell (♥), sån jävla kraft i Jeffs röst alltså. Crazy.

Nu ska jag se om jag kan hitta en watchable version av Hot Tub Time Machine, behöver en lite mer komedibetonad film nu och så har jag kommit på att jag behöver se mer filmer med John Cusack efter att jag såg Say Anything häromdagen. Det var bra bra bra. IMHO. (Haha, det ser ut som I'm a ho :p In My Honest Opinion står det för, jsyk.)(JSYK=Just So You Know, bara så ni vet)(Ok, nu ska jag sluta med parenteserna)(NU)(Later!)

Kommentarer

Släng ner era tankar här ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Välkommen! Här kommer du kunna läsa om mig, Sofia, och vilka tankar som hoppar omkring i min skalle för dagen:P Oftast kommer det nog att handla om: musik; för att jag inte kan leva utan den, smink; för att jag lite utav en makeup junkie, film; för att det är ett bra tidsfördriv helt enkelt, + anything and everything else life decides to throw my way! ♥