Lördag

Gick och lade mig vid halv fyra igår, eller idag blir det väl. Hade en ytterst lugn kväll, tvärtemot vad mina grannar hade. Det var spring hela tiden och ibland så hög musik att det vibrerade i min golvlampa :p Och väggar, fönster, dator... Han som bor ovanför mig var faktiskt nere och lånade en tändare och frågade om det var för hög musik. Jag sa att det ibland var galet högt och han sa att han skulle sänka lite, men den kunskapen var nog bortblåst efter en timme för då var det högre än nånsin :p Fast det gör ju inte så mycket när det är helg, bara han inte spelar så högt på vardagarna. Och det har inte varit så hög musik nu på länge som tur är.

Kollade på Up och Precious igår, båda var bra, väldigt olika dock :p Precious (filmen, inte tjejen) var så jäkla jobbig ibland, man ville bara hoppa genom datorskärmen och slå till folk. Ett tecken på en bra film tycker jag, om man blir så engagerad så har regissören gjort ett bra jobb. Fyra av tio filmer har nu setts på, 6 filmer kvar till den sjunde mars, det ska jag nog klara av ;) Ska försöka kolla på filmerna som inte har fått best picture-nomineringar, men fått best actor/actress, supporting actor/actress. Om jag hinner och orkar. Jag har ju en vecka ledigt så då kanske jag hinner med det.

Nu ska jag hoppa in i duschen, måste fixa till mig inför kvällen även om jag inte vet vad jag ska göra. Någonting blir det i alla fall, ska inte vara hemma en lördagskväll. Vi får se vad kvällen har att bjuda på. Lägger in låten som jag lyssnat på tusen gånger denna veckan, den är så skön på något sätt, känns lite old schoolish.

Maxwell - Pretty Wings

Later!

Kommentarer

Släng ner era tankar här ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Välkommen! Här kommer du kunna läsa om mig, Sofia, och vilka tankar som hoppar omkring i min skalle för dagen:P Oftast kommer det nog att handla om: musik; för att jag inte kan leva utan den, smink; för att jag lite utav en makeup junkie, film; för att det är ett bra tidsfördriv helt enkelt, + anything and everything else life decides to throw my way! ♥