nollnionolltvåtvånollettnoll

Såg precis An Education, vilken film! Bäst av de sex filmer jag sett på best picture-listan, vi får se om någon av de nästa fyra slår den. Ska inte höja filmen för mycket för om någon ser den sen om jag har sagt att den är skitbra så kanske ni inte tycker den är så bra. Förväntningarna får ju inte vara för höga när man ska se på film, det kan förstöra vilken film som helst. Se den och bilda er egen uppfattning. Men jag tycker den är bra i alla fall, mycket bra. Carey Mulligan är jättebra, Peter Sarsgaard är jättebra, Alfred Molina är jättebra, alla är jättebra. Behöver jag skriva bra en gång till?

Gick från skolan igår efter provet hem till hedbo och käkade tacos med folket, snajsigt. Sen helt plötsligt var jag på väg till Borås. Hur hände det? Jag, Ems och Louise såg i alla fall på Avatar äntligen! Den var bra, blev imponerad av folket som kommit på allt. Storylinen var också ganska bra, men jag tycker ändå inte den ska vinna Best Picture. Var inte hemma förrän vid halv ett nångång, så det blev inte så mycket skola idag. Har sammanlagt fem lektioner och ett prov kvar denna vecka, rätt gött. Tiden går så jäkla fort nu, det är redan den nionde februari. Känns som att vårterminen snart är slut fast den precis börjat.

Får se om det blir en film till ikväll, annars ska jag bara ta det lugnt. Kanske börja kolla igenom några sidor till svenskaprovet, har ganska mycket att läsa tror jag. Vi får se. Later!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Inglourious Basterds..



Allt jag säger..

2010-02-09 @ 20:30:15

Släng ner era tankar här ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Välkommen! Här kommer du kunna läsa om mig, Sofia, och vilka tankar som hoppar omkring i min skalle för dagen:P Oftast kommer det nog att handla om: musik; för att jag inte kan leva utan den, smink; för att jag lite utav en makeup junkie, film; för att det är ett bra tidsfördriv helt enkelt, + anything and everything else life decides to throw my way! ♥