CSN-katching, but no spending

Sådär, hyran betald. Resten av räkningarna (comhem, hyresgästföreningen, hemförsäkring) är på autogiro, supersmidigt. Har ett hemligt sparmål denna månaden, och ska verkligen försöka att inte köpa något onödigt alls. Är faktiskt motiverad och tror att jag kommer klara det. Funderar på att föra över pengar till päronen så de kan hålla dem för mig, mindre lockande att köpa saker då. Får snacka om det i helgen. Sparkonto är inget för mig :p
Det kommer bli några extremt snåla månader och min lägenhet kommer aldrig bli helt färdiginredd, men det är värt det. Jag måste lära mig att hålla i mina pengar och inte spendera hundratals kronor på smink hela tiden. Allt eller inget är lite min melodi, ska bli ett kul experiment.


Är det ekonomiskt att köpa en piggy bank?

Kommentarer

Släng ner era tankar här ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Välkommen! Här kommer du kunna läsa om mig, Sofia, och vilka tankar som hoppar omkring i min skalle för dagen:P Oftast kommer det nog att handla om: musik; för att jag inte kan leva utan den, smink; för att jag lite utav en makeup junkie, film; för att det är ett bra tidsfördriv helt enkelt, + anything and everything else life decides to throw my way! ♥