Oscar Night!

Ok, lite snabbt nu mellan röda mattan-pratet. Har kollat film hela dagen för att se färdigt på de tio best picturenominerade filmerna och ladies and gentlemen: I MADE IT! Nu kan jag ge lite ärligare predictions på vilka jag tror vinner inatt. Fast jag är rätt kluven på många kategorier.

Best Picture: Här har jag två. Tror jag. De är The Hurt Locker och An Education, tror att The Hurt Locker tar hem det.

Best Actor: Här har jag bara sett två av skådisarnas prestationer, Jeremy Renner och George Clooney. Av de två säger jag Jeremy Renner, men jag tror att Jeff Bridges vinner för Crazy Heart.

Best Actress: Här har jag sett tre av fem och tycker att alla är lika värda. Gosh vem ska jag välja?? Tror att Sandra Bullock kan ta hem statyetten, men mest för att Hollywood gillar den här typen av historia. Annars har ju både Carey Mulligan och Gabourey Sidibe soft spots inom mig, trooor jag väljer Carey som personlig favorit. Tror.

Best Supporting Actor: Här har jag bara sett en rollprestation av fem, de tog verkligen från andra filmer än de tio best picturenominerade i den här kategorin. Men det känns ändå som att skådisen jag sett vinner den här, han var verkligen awesome: Christoph Waltz.

Best Supporting Actress: Mo'Nique, Mo'Nique, Mo'Nique! Jag tycker om Anna Kendrick och Vera Farmiga också, men come on. Mo'Nique for the win!

Alla andra kategorier orkar jag inte skriva upp, men har självklart mina favoriter som jag ska heja på inatt. Vi får se hur många rätt jag får in.

Later!

Kommentarer

Släng ner era tankar här ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Välkommen! Här kommer du kunna läsa om mig, Sofia, och vilka tankar som hoppar omkring i min skalle för dagen:P Oftast kommer det nog att handla om: musik; för att jag inte kan leva utan den, smink; för att jag lite utav en makeup junkie, film; för att det är ett bra tidsfördriv helt enkelt, + anything and everything else life decides to throw my way! ♥