The day between Monday and Wednesday

Jag känner att jag lever på gränsen hela tiden. Gränsen till den farliga sidan. Mitt liv är hemskt spännande. Till exempel som idag, vaktisen ringde och sa att de skulle komma och byta ut min spis, mot en som inte var jämngammal med mig själv, någon gång under veckan. Jag tänkte att det då kunde vara en bra idé att fixa iordning mig och sedan städa upp lite och diska resten av min disk, som jag började med igår innan jag följde med mamma och Alex hem för att jag ville undvika att diska. Och för sällskapet såklart. Det blir tråkigt ibland att bo själv. I alla fall, när jag sköljde det sista glaset så plingade på dörren och tre män skulle helt plötsligt in och byta spisen. Phew. Gränsfall där, tänk om de hade kommit fem minuter innan och sett vilken slarver jag är som inte hade diskat färdigt. Farligt farligt.
Och i söndags när jag skulle tvätta så råkade jag ta fel på tiden och kom till tvättstugan när det var en timme kvar av min tvättid. Slängde in två maskiner och tänkte att jag skulle hinna plocka ut dem i god tid innan nästa tvättare kom. Tänk er min överraskning när jag kommer tillbaka till tvättstugan en stund senare och ser att jag beräknat fel på ena maskinen och den skulle bli klar precis efter att tvättiden var över! Stod och hejade på maskinen för att den skulle känna sig uppmuntrad att bli färdig snabbare och sekunderna tickade allt närmare tvättidens slut. Skulle det hinna komma någon och skälla på mig för att jag inte var klar? Tick tack. Tick tack. Maskinen börjar snurra långsammare. Långsammare. Jag kollar på klockan. 30 sekunder kvar. Långsammare. Jag försöker få upp luckan, no luck. Kom igen. Långsammare. Den stannar, precis klockan tre och jag kan få ut kläderna! Lyckan jag känner då är obeskrivlig, spänningen släpper och jag springer ur tvättstugan innan nästkommande hyresgäst hinner dit. Phew. Mitt liv ÄR verkligen hemskt spännande.

Ikväll ska jag försöka kolla på Christine om det ens är ikväll. Jag missar alltid programmen jag vill se på tv, är ju så van vid att se alla mina program på internet när jag vill. Vanlig tv är så gammaldags, mycket bättre att välja vad man vill se, när man vill se det.

Jag är sugen på att fönstershoppa! Vill inte slösa pengar, ska inte köpa något smink på internet denna månaden så jag vill bara gå runt i butiker och omgärda mig med grejer man kan köpa. Underbart. Se, men inte röra. Det är min filosofi framöver. Det gäller såklart bara köpbara produkter och inte människor, de ska jag röra så mycket jag kan ;) Haha, just kidding. Kanske. Jag vill dansa i helgen också, det var alldeles för länge sedan. Eller jag dansade väl pyttelite i fredags, men inte så mycket för att Louise mestadels sprang framochtillbaka mellan golvet och msn och det är inte kul att dansa själv :p Vi får se hur helgen ter sig när den kommer.

Den som orkat läsa igenom allt får en femkrona for effort. Eller nej förresten, jag ska ju hålla i mina pengar, ni får en mental femkrona. Extra shiny. Later!

Kommentarer

Släng ner era tankar här ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Välkommen! Här kommer du kunna läsa om mig, Sofia, och vilka tankar som hoppar omkring i min skalle för dagen:P Oftast kommer det nog att handla om: musik; för att jag inte kan leva utan den, smink; för att jag lite utav en makeup junkie, film; för att det är ett bra tidsfördriv helt enkelt, + anything and everything else life decides to throw my way! ♥