Långish

Ska alldeles strax (läs: om någon timme) börja skriva ner alla orden vi har till engelskaprovet imorgon, mer än så orkar jag inte plugga till den skiten. Har ett stort sug efter att kolla på A Single Man ikväll, men lär nog inte göra det. Ska se den snart i alla fall, har hört så mycket bra om den.

Har inte så hemskt mycket att skriva om...hmm. En lista är alltid trevligt att fördriva tiden med, let's do that:

1. Hur gammal är du om fem år? 25 och ett halvt, döda mig. Kan inte med att skriva nästan 26 haha :p

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Mina dammråttor.

3. Hur lång är du? 177,5. Den halva centimetern är viktig.

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Kan ha varit The Hurt Locker, har inte kollat så mycket på film den senaste tiden, mest serier.

5. Vem ringde du senast? Ingen aning.

6. Vem ringde dig senast? Morsan för en liten stund sedan.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Will check... Oj, jobbigt :( ja har me tenta på freda :( längtar t påsklovet! Från Amrush för några timmar sedan.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms, lätt!

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Ingetdera, sambo och ihop sedan 86, duktigt jobbat! ;)

10. När såg du senast din mamma? I måndags.

11. Vilken ögonfärg har du? Brun.

12. När vaknade du i dag? Vid tolv noll åtta när en jehovastant ringde på dörren.

13. Vilken är din favoritjulsång? Engelska: The Christmas Song (Chestnuts Roasting on an Open Fire) - Nat King Cole. Svenska: Mer Jul, tror jag i alla fall.

14. Vilken är din favoritplats? Har ingen.

15. Vilken plats föredrar du minst? Vilken plats som helst som har spindlar, nej tack.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Om jag inte har dött av åldersångest innan dess så får vi väl se var jag är.

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Spindlar, haha nej jag vet inte.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Kommer inte ihåg, jag skrattar för mycket :p

19. Hur stor är din säng? 120, större får ikke plats här.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Pappas minibärbara nu, min dator har döden dött. Jävla vinglas.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Classified information. Och jag sover aldrig.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Två.

23. Hur många landskap har du bott i? Ett ett ett.

24. Vilka städer har du bott i? Inga städer, bara byn jag bor i nu. Schääne.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota! Men nu strumpor för mina fötter fryser.

26. Är du social? Aldrig. Mest osociala människan i världen. ;)

27. Vilken är din favoritglass? Oj, don't know. Nån Ben & Jerrys i alla fall, Phish Food, Half Baked eller New York Super Fudge Chunk.

28. Vilken är din favoritefterrätt? Don't have one.

29. Tycker du om kinamat? Yep.

30. Tycker du om kaffe? Ja, om det är bra gjort. Fast jag är beroende av det ändå, blir så när man inte sover :p

31. Vad dricker du till frukost? Vatten, kaffe, juice någon enstaka gång.

32. Sover du på någon särskild sida? I mitten.

33. Kan du spela poker? Nja, inte direkt.

34. Tycker du om att mysa/kela? Jag tycker kela är det värsta ordet i svenska språket förutom läkekött :p Klarar inte av sche-ljudet, gross. Vem tycker inte om att mysa förresten?

35. Är du en beroendemänniska? Lätt.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Har lyckats hålla mig ifrån det hela mitt liv tills nu när Amra har träffat någon med samma födelsedag som mig. Skandal!!

37. Vill du ha barn? Japp, ska bli nästa Angelina. Nej, men tre vill jag nog ha i alla fall, antagligen inte mindre och antagligen inte fler. Vi får se.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och lite av andra typ tyska.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Yep, en gång när jag fick hjärnskakning. Det var intressant.

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet, men utan maneter. Och alger. Och krabbor. Egentligen utan allt utom vattnet.

41. Vad spenderar du helst pengar på? SMINK!

42. Äger du dyrbara smycken? Njae, det kan jag inte säga. Kvantitet är det som gäller!

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Att se på tv: Vem Vet Mest, På Spåret eller nån annan frågesportliknande grej. Att se på datorn: True Blood, House, One Tree Hill, Gossip Girl, 90210, How I Met Your Mother, Greek, Grey's Anatomy, Desperate Housewife, Cougar Town... När ska jag sluta? Vampire Diaries...

44. Kan du rulla med tungan? Japp.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag är den roligaste människan jag känner. Höhö. Nej, men jag vet inte... Vem kan det vara? Får fundera...

46. Sover du med gosedjur? Absolut! Inte.

47. Vad har du för ringsignal? Miike Snow - Plastic Jungle

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Jag har inte kvar några, vet inte om det finns några kvar hemma kanske. Who knows?

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? En filt.

50. Flirtar du mycket? All day every day every hour. got a chicken nugget in my pocket... Haha.

51. Kan du byta olja på bilen? Eh, nej.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Lite svårt att få det utan körkort. Får testa med en cykel eller nåt.

53. Vilken var den senaste boken du läste? Jag läser aldrig typ. Kanske Snabba Cash. Eller Twilight. Läste en fjärdedel av New Moon i början av året, men har inte läst ut den.

54. Läser du någon dagstidning? Bara GP när jag är på hedbo.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej

56. Dansar du i bilen? Alltid.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Ingen aning, mix megapol?

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Tvättid i början av april nångång.

59. När var du i kyrkan senast? På Lillys dop för några veckor sedan.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Hade ingen favorit.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Som längst ingen aning, men har tältat mååånga gånger.

Det var ingen kort lista, nu måste jag snart börja plugga. Later!


Sådär såg jag ut innan när det var ljust och jag hade morgonrocken på, trevligt.


Kommentarer

Släng ner era tankar här ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Välkommen! Här kommer du kunna läsa om mig, Sofia, och vilka tankar som hoppar omkring i min skalle för dagen:P Oftast kommer det nog att handla om: musik; för att jag inte kan leva utan den, smink; för att jag lite utav en makeup junkie, film; för att det är ett bra tidsfördriv helt enkelt, + anything and everything else life decides to throw my way! ♥