Valvakande...

...är jag nu. Förstår inte hur vissa har tänkt när de har röstat. Blir så besviken när jag ser att SD kommer in i riksdagen och möjligen får en vågmästarroll. Fattar verkligen inte, blir arg som fan när jag tänker på hur många människor bara har struntat i att gå till vallokalen! Hur svårt är det att i alla fall välja sida?? Nog för att man inte kanske vet exakt vilket parti man vill rösta på, men då kan man i alla fall välja block och om man är höger eller vänster. En röst för ett parti/block är en röst MOT Sverigedemokraterna!
Finns enligt mig INGA ursäkter för att inte rösta! Så många människor har kämpat och i många fall även dött för rätten att rösta före vår tid, men det bryr sig vissa människor inte om. De tänker "jag, här och nu" och inte "vi, tillsammans och för framtiden". Demokrati ska man alltid kämpa för! Man kan inte bara lägga sig ner och nöja sig, man måste engagera sig. Inte bara tänka på Idol, spel och tv utan på det som faktiskt påverkar människor i landet. Så jävla egoistiskt att inte bry sig. Fan, blir nästan äcklad av indifferensen vissa människor har. Likgiltiga människor som inte förtjänar att klaga på samhället överhuvudtaget om de inte gjort något för att påverka. Har du inte röstat så kan du fan hålla käften om du får problem med något samhällsrelaterat! That's that.

Så. Nu har jag fått fram min åsikt. Grön i hjärtat, forever.

Later!

Kommentarer
Postat av: Frida

Håller med dig fullständigt!!!!!! Jävlar vad arg jag är idag!

2010-09-20 @ 09:38:38

Släng ner era tankar här ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Välkommen! Här kommer du kunna läsa om mig, Sofia, och vilka tankar som hoppar omkring i min skalle för dagen:P Oftast kommer det nog att handla om: musik; för att jag inte kan leva utan den, smink; för att jag lite utav en makeup junkie, film; för att det är ett bra tidsfördriv helt enkelt, + anything and everything else life decides to throw my way! ♥