Headphones In, Reality Out

Försöker bli mer bloggsugen igen, det går långsamt men säkert framåt. Ska lägga upp lite bilder från Trollishelgen senare, måste bara fixa fram dem först. Det var så gött att komma bort från Markbubblan för en helg och träffa lilla Louise igen :)

Denna veckan har gått i skolans och träningens tecken. Jag har varit lite låg pga årstiden (inget ovanligt direkt, typ femte eller sjätte året i rad) och det har varit lite extra trögt att vakna på morgonen, så för att motarbeta deppen så har jag tränat. Varje dag har jag fått en dos med härliga träningshormoner och det funkar alldeles finfint som medicin. Jag har faktiskt varit rätt duktig på att hålla mitt löfte till mig själv att träna mer och det mår man så jäkla mycket bättre av. Yay för träning!

Snart har jag lov också, en hel vecka med start om drygt en vecka. Känns helt sjukt att ha lov igen, vi hade ju det nyss! Inte för att jag klagar dock, ska bli skönt att sova ut. Innan dess är det kongress på skolan då jag ska sitta i presidiet som justerare. Trevligt trevligt. Det ska bli skönt när den är över dock, det enda vi har gjort nu i början av terminen är att skriva motioner och utlåtanden och det blir tråkigt i längden. Politisk skola är det ju så jag borde bli van. Vi har blivit erbjudna att gå en kortkurs på två dagar på skolan och sova på vandrarhemmet i riktig kortkursanda. Den handlar om fackverksamhet och föreningsarbete och annat sossigt då den är sponsrad av arbetarrörelsen och för "besväret" får vi 1500 kr var i stipendie av skolan som vi kan använda i Stockholm på skolresan i maj. Har betalat 3200 kr till skolan denna månaden så extrapengar till resan framöver känns som ett litet plåster på såren i alla fall.

Imorgon ska jag klippa lillasyrran, som blivit blondie igen, efter skolan och sen får vi se vad som händer. Vill inte vara hemma i alla fall, har sett tillräckligt av mina väggar denna veckan.




Nu ska jag fortsätta måla naglarna, sen se VVM, städa, träna och sova. Later peeps!


Kommentarer

Släng ner era tankar här ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Välkommen! Här kommer du kunna läsa om mig, Sofia, och vilka tankar som hoppar omkring i min skalle för dagen:P Oftast kommer det nog att handla om: musik; för att jag inte kan leva utan den, smink; för att jag lite utav en makeup junkie, film; för att det är ett bra tidsfördriv helt enkelt, + anything and everything else life decides to throw my way! ♥