Söndag, vilodag? Nja, städdag...

Nu för tiden om jag bloggar så vet man att det beror på en sak; jag skjuter upp att göra nåt annat. Idag skjuter jag på att städa, diska och bära upp julsakerna på vinden. Men jag lovar, ska börja så fort jag är klar med inlägget. Gött att ha en städad lägenhet inför den nya veckan.

Helgen har varit som veckan har varit, lugn. Har varit sjukligt förkyld, men det verkar bättre idag så tummarna upp för det. Ta i trä, kasta salt, be till gudarna and all that crap. Skolan har också varit lugn de första två veckorna in på terminen, jag tror att jag har gjort kanske två-tre timmars arbete och resten har vi spelat kort. Det har dock inte varit så lugnt, har två brutna naglar och massa småsår som bevis haha. Brutalt spelande må jag säga.
I onsdags var jag, Alex och pappa på handledarkursen så nu blir det körkortstagning. Nångång. Vi får se när, jag har ju fem år på mig. Förhoppningsvis innan fem år dock, hade ju varit liite pinsamt om det tog så lång tid.
I fredags var vi hemma några timmar hos Frida och sötaste ungarna i världen, sen drack jag och Ems vin och sjöng karaoke på kvällen. Ems spöade mig, fudge, men det var roligt med karaoke faktiskt. Min röst var helt mörk dagen efter, lät som en gammal kedjerökande whiskytant.

Ullared besöktes igår också och sen hade jag en lugn kväll framför An Idiot Abroad, fun fun. Inget större festande denna helgen alltså, nästa helg däremot! Oj oj, va det ska festas! Trollhättan ska intagas igen, ska bli sjukt trevligt :)

Jag har varit uppe i en massa timmar idag, men det enda jag har åstadkommit är att färga mitt hår. Nu blir det andra bullar! På med musiken så blir det städning till max! Lägger in lite bilder från mobilen som tagits inom de senaste veckorna.



Later!

Kommentarer

Släng ner era tankar här ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Välkommen! Här kommer du kunna läsa om mig, Sofia, och vilka tankar som hoppar omkring i min skalle för dagen:P Oftast kommer det nog att handla om: musik; för att jag inte kan leva utan den, smink; för att jag lite utav en makeup junkie, film; för att det är ett bra tidsfördriv helt enkelt, + anything and everything else life decides to throw my way! ♥